niedziela, 8 listopada 2009

Plastic: P.O.P.

[w związku z mizernymi zdolnościami autora i brakiem zdecydowania w kwestii wyboru pomiędzy kilkoma konceptami na tę recenzję, umieszczam je wszystkie, mając nadzieję, że łącznie dadzą jakiś tam obraz tego, co czułem po tych kilkunastu już odsłuchaniach tego krążka. Tak, jestem rozchwiany emocjonalnie.]

Koncept pierwszy: trylogia

I
Chyba znowu zasnąłem na kanapie. Musiałem coś czytać albo oglądać jakieś nudne pierdoły w jednym z tych kanałów w kablówce, które służą głównie chwaleniu się ilością możliwości danemu dostawcy telewizji w spotach tv i na ulotkach. Półprzytomny spojrzałem na ekran. Jakaś baba darła się, że jest fajnie, a scenie szalała jedna z tych gwiazd, którym muzyka nie przeszkadza zagościć na łamach kolorowej prasy. Pomyślałem: K...a, jakże ja bym chciał na miejscu tej baby zobaczyć Plastic.

II
Ciągłe chrzanienie o agencie Tomku w każdym programie sprawiło, że aż bałem się włączać Canal+ Sport. Niemniej chciałem obejrzeć ten mecz, więc w końcu zebrałem się na odwagę. Pierwsza myśl pocieszenia: nigdzie nie widać Tomasza Lisa. Druga: nigdzie nie widać Weroniki Marczuk-Pazury. Trzecia: nigdzie nie widać Beaty Sawickiej. Niestety, gdzieś padło hasło, że Gazeta Wyborcza i znowu byłem w złym humorze.

Moja desperacja, by jeszcze bardziej wkurzyć własne wnętrze pociągnęła mnie ku wszelkim plotkom, kozaczkom i pudelkom o końcówce .pl. Zobaczyłem foty Dody i Nergala. Pomyślałem: K...a, jakże to dobrze, że tu nie ma nic o Plastic.

III
Przesłuchałem parę ulubionych popowych wydawnictw, także z tego roku. Słuchając jednak ciągle chciałem włączyć P.O.P.. Miałem wrażenie, że to wszystko jest gdzieś tam, na jakieś polskiej płycie. Plastic wywołał więc we mnie uczucie swoistego patriotyzmu. Pomyślałem, że to jednak dobrze, iż masy ich nie znają. Masy nie zasługują na tak dobry pop. Chrzanić masy.

(Z drugiej strony ucieszyłem się jednak, jak obczaiłem, że Plastic ma być gościem Radia Zet czy coś takiego. Sympatycznie)

Koncept drugi: Spis ludności

Obczaiłem, jakich wykonawców słyszę na najnowszym wydawnictwie zespołu Plastic. Oto lista.

Erykah Badu; Edyta Bartosiewicz; Esmi; ; Kylie Minogue; Lily Allen; Roisin Murphy; Prince; Wilki; Madonna; Myslovitz; Tori Amos; Kate Bush; Mika Urbaniak; Pheonix; Nosowska; Pustki; Dire Straits; Afromental; dwanaścietysięcyinnychartystówiichnajlepszemotywyzpiosenek;

Koncept trzeci: Znane cytaty o Plastic

I have a dream Martin Luther King Jr. o idealnej płycie pop w Polsce
Do słuchawek wszyscy, każdy z was! Giusseppe Garibaldi o P.O.P.
Gotujcie się do rewelacji, skoroście gówna znieść nie potrafili Hannibal o różnicach między P.O.P a pop
Jeśli nie zrobicie tego, ktoś to zrobi za was Malcolm X o kupowaniu płyt Plastic
Można nam odebrać Górniak i Dodę, ale nie Plastic Otto Wels o muzyce
Niech boją się tyrani Elżbieta I o sile oddziaływania ich muzyki
Polska potrzebuje Plastic Jan Paweł II
To sen imigranta. To amerykański sen Arnold Schwarzeneger
Wszystko zostało załatwione tak, jak powinno być Lech Wałęsa o produkcji na płycie
Pokora rodzi olbrzymów Chesterton
To, co wciąż robimy, stanowi o nas Arystoteles
Nie należy lekceważyć drobnostek, bo od nich zależy doskonałość Michał Anioł
Sny rodzą rzeczywistość Monteskiusz
Nie chcem, ale muszem Lech Wałęsa zapytany, dlaczego słucha Plastic

Koncept czwarty: Biblia o osobie próbującej zrecenzować Plastic

Vanitas vanitatum et omnia vanitas!

Koncept piąty: Punktowe wymienienie atutów
P.O.P.

01 Lazy Day
02 Now Is The Time
03 Never Been Better
04 Silly Girls
05 Out Of My Body
06 Not So Sad Story
07 If You Really Care
08 What I Like
09 Night Butterly
10 Having A Good Time
11 Money For Nothing

Koncept szósty: Podsumowanie jednym zdaniem

Czekałem na tę płytę, jest doskonała.

Koncept siódmy: Podsumowanie obrazkowe


Koncept ósmy: ocena punktowa

8.3

2 komentarze:

  1. dobre koncepty, prócz pierwszego i trzeciego ;)

    o2.

    OdpowiedzUsuń
  2. Koncept 3 mnie rozbroil.
    Pomysl fajny, zas realizacja na 70%

    OdpowiedzUsuń

Redakcja apeluje: nie gryź, a jeśli już musisz, to inteligentnie. Zastrzegamy sobie prawo do wycięcia Twojego komentarza, szczególnie jeśli będzie zawierał bluzgi. Prosimy, nie pisz jako Anonimowy, jakoś się podpisz. Miłego dnia.