niedziela, 11 października 2009

BiFF: Ano

Ano, ano, to dla mnie na pewno największe zaskoczenie tego miesiąca. Niby o zespole od jakiegoś czasu było głośno, a wielu odliczało dni do premiery debiutanckiego krążka, ale mnie, szczerze mówiąc to za bardzo nie zainteresowało. Obejrzałem tylko teledysk do utworu pt. Pies 1 i to wszystko. Aż nadeszła płyta i z dnia na dzień wszystko zaczynało się zmieniać, o 180 stopni, ale nie tak od razu, tylko powolutku, dzień po dniu. Bo oprócz tego, że usłyszałem ten krążek, to okazało się, że owy zespół właśnie będzie koncertował w moim mieście. Dzięki czemu miałem możliwość ocenienia zespołu w studiu jak i na żywo.

Po pierwszych przesłuchaniach, oraz ujrzeniu zespołu na scenie, od razu co przyszło mi do głowy, to - Pustki. Z perspektywy czasu wydaje się to zabawne skojarzenie, no ale spróbujcie mnie zrozumieć. Widzę, trzech facetów, oraz kobietę, która jest na wokalu i stoi przy jakichś klawiszach. No Pustki! Ale Biff jest z drugiego bieguna. Pierwszego zespołu będziemy słuchać, gdy nastanie nas jesienno-zimowa melancholia, od której nie będziemy chcieli się uwolnić, a za to płyta Ano, to świetna tarcza na depresję.

Nie mam zamiaru rozpisywać się nad każdą piosenką, bo to nie ma sensu, tego po prostu trzeba posłuchać. Sympatyczne pop-rockowe kawałki, które są w stanie rozchmurzyć nawet najbardziej deszczowe niebo. No dobra, może przesadzam, bo zaczyna to brzmieć jak recenzja sponsorowana, ale naprawdę jest dobrze. A na koncercie jeszcze lepiej. Zespół daje z siebie 200% i nawet basista niecodzienny, bo ja przyzwyczajony do takich, co stoją jak kołki i brząkają tylko w cztery struny, a temu zdarzały się nawet i dobre solówki! Dzięki czemu piosenki dużo zyskują na żywo oraz zaskakują nowymi dźwiękami. Do tego dodać świetny kontakt z publicznością i muszę stwierdzić, że na prawdę miło spędziłem ten jesienny wieczór w słonecznych dźwiękach.

Bo mimo, że album brzmi wiosennie, to chyba nie można uznać za błąd, że ukazał się w październiku, a nie w kwietniku. Na wiosnę mogłaby się pojawić duża konkurencja, a teraz mają wolną drogę do głośników ponurych słuchaczy. A nawet i sale koncertowe, więc jak macie okazję zobaczyć ten zespół na żywo, to idźcie ich posłuchać, zamiast siedzieć w domu i z nudów patrzeć jak za oknem pada deszcz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Redakcja apeluje: nie gryź, a jeśli już musisz, to inteligentnie. Zastrzegamy sobie prawo do wycięcia Twojego komentarza, szczególnie jeśli będzie zawierał bluzgi. Prosimy, nie pisz jako Anonimowy, jakoś się podpisz. Miłego dnia.